Vybýval sa mi byt. .. Dostanem nový?

13. októbra 2014, minimalista, Ironický podtón

Stala sa mi taká vec: vybýval sa mi byt. Vidím stále v správach, že je možné za vybývaný byt dostať úplne nový a väčšinou aj zadarmo. Rozhodol som sa preto navštíviť konkrétny úrad za účelom zistiť, či dostanem nový byt. Hádam nebudem sporiť celý život alebo sa viazať na celé desaťročia krkolomnou splátkou za hypotéku! A tak som sa vybral na príslušný referát úradu…

 

Pani, ktorá sedela za stolom, ma privítala milo a slušne. Na otázku „čo potrebujem“ som jej povedal, že sa mi vybýval byt a tak chcem nový. Pár sekúnd na mňa pozerala ako na mimozemské stvorenie z Marsu a potom dostala spontánny záchvat smiechu. Smiala sa hádam tri minúty, až jej tiekli slzy. Jej kolegyňa zo susednej kancelárie to nemohla vydržať, tak sa prišla pozrieť, čo sa tu deje. Pani nemohla pre smiech a slzy hovoriť, a tak mi naznačila rukou, nech zopakujem moju žiadosť kolegyni. Neváhal som a zopakoval som jej to doslova. Nastal druhý výbuch smiechu, posilený novou kolegyňou. Dámy sa tak smiali, že im tiekli slzy priamo po tvári. Nechápal som, čo sa deje. Veď je úplne bežné dostať za vybývaný byt nový a úplne zadarmo. Aspoň podľa novín a správ v televízii…

 

Keď sa dámy trochu utíšili, poučili ma, že na to, aby som dostal nový byt úplne zadarmo za môj vybývaný, mám nevhodné priezvisko a taktiež príliš bledú pleť. Nechápavo som odchádzal z kancelárie, v ktorej po zatvorení dverí nastal ďalší výbuch hurónskeho smiechu.

 

To mi naozaj ostáva iba možnosť sporiť celý život, či platiť hypotéku? Priezvisko som už raz v živote menil, no zdá sa, že som nezvolil to správne…

 

Ak cítite z článku ironický podtext, nebude to náhodou :)